Народни танци - ФОЛКЛОРИКА • Виж темата - Какво да хапваме за повече енергия

Форум

за български народни танци, песни, музика и обичаи

Какво да хапваме за повече енергия

Купони, екскурзии, кръчми и всякакви сбирки и забави на ФОЛКЛОРИКА и приятели.

Модератори: geleto, pupins

Какво да хапваме за повече енергия

Мнениеот koob » Сря Юли 21, 2021 11:14 am

Ядки
Едва ли е изненада за вас – ясно е за всички, че орехите притежават изключително много ценни качества, които биха се отразили само ползотворно на тялото и здравето ни. Те са чудесен вариант за закуска сутрин или в късния следобяд, за да ни държат сити, докато дойде време за вечеря.

Плодове и зеленчуци
Едва ли е изненадващо за някого, че е повече от добре да включваме плодове и зеленчуци в дневното си меню – богатите на витамини, минерали и фибри храни ще направят чудеса с тялото ни. Доказано забързват метаболизма и снабдяват физиката ни с допълнително енергия, за да се справя с всички задачи от ежедневието.

Рибни продукти
Наситените на омега 3 мастни киселини храни, като морските дарове например, са чудесен вариант за обяд или вечеря. Специалистите по хранене съветват да се стараете да консумирате риба поне веднъж седмично, за да се радвате на многобройните й ползи за максимално най-дълго време.
Източник: https://activedynamic.bg/health/kakvo-d ... e-energiq/
koob
 
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Юли 21, 2021 11:08 am

Re: Какво да хапваме за повече енергия

Мнениеот koob » Вто Авг 10, 2021 2:55 pm

Трябва ли да се откажем от десерта, за да имаме стройно тяло?

Защо ни е толкова трудно да откажем десерта и необходимо ли е да правим това?

Все по-често заместваме пълноценния обяд със закуски, пици, кисели млека и шоколади. Нямаме време. Ние бързаме през цялото време. И освен това мислим, че по този начин ядем по-малко. Шоколадовият бар обективно съдържа по-малко калории, отколкото пълен обяд с две ястия.

Само че, удоволствието от подобна подмяна, почти не усещаме. По-точно, трае няколко минути. Бързите въглехидрати веднага след достигането до центъра за насищане в мозъка, провокират нова атака на глад само след половин час. Но най-важното, хранейки се „бързо“, създаваме ситуация в организма с недостиг на хранителни вещества, минерали и витамини. Какво е полезно в споменатия вече шоколадов бар? Почти нищо. В резултат на това метаболитните процеси се забавят в организма и той започва да съхранява мазнини за „черни дни“, тоест, отлагате мазнини, дори ако ядете само плодове.

Затова първото правило за правилното хранене е да не замествате обичайната с десертна храна. Стандартната схема на правилното меню изглежда така: две големи хранения (закуска и обяд), лека вечеря и няколко закуски между основните хранения. Броят на изядените калории трябва да бъде 1500-1800 калории на ден. Десертът е възможен или дори необходим, ако трябва да е в края на храненето.
koob
 
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Юли 21, 2021 11:08 am


Назад към Забавления извън залата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта